Maaike in Tanzania

Spicetour en prison island

Hellloooooo,

Vanochtend wekker om 8:00, ik was 7:30 all wakker en hoorde keiharde regen. Ik was een beetje bang dat dit hele dag doorging maar om uur of 8:00 stopte het gelukkig. Dus op naar het ontbijt! Het was fruit met ei en brood, prima te doen. Toen worden we door onze vaste taxichauffeur weer opgehaald want vandaag hadden we een spicetour in de planning. In de autorit er naar toe vertelde onze taxichauffeur vanalles over de omgeving en geschiedenis, super lief. Eenmaal aangekomen kregen we een tour van een man. We kregen eerst allemaal planten te zien en fruitbomen. Zoals hoe mandarijnen groeiden en bananen. Daarna liepen we langs bomen waar kruiden aan groeiden. Hij gaf ons elke keer een blaadje zodat we konden ruiken en raden wat voor soort kruid het was. De geuren waren soms heeel lekker en sterk. Zoals limoen gras. Ook hadden ze een soort plant die open kon en er zat een soort verf in wat de vrouwen hier gebruikten als lippenstift zo grappig, 1 van onze guides (we hadden er namelijk 2) liet het even zien en smeerde het op zijn lippen haaha. We kregen ook te zien waar kaneel vandaan kwam, nooit geweten dat dit uit de schors van een boom kwam en dat van die takjes van die boom mentol van wordt gemaakt. We kregen een zakje gemaakt van een blad waar we al onze blaadjes, stokjes en stukjes kruid in konden stoppen, heel schattig. Ook was er een man die wel 30 meter speciaal voor ons in een kokosboom ging klimmen om een kokosnoot voor ons eruit te slaan, doodeng. Gelukkig kwam hij levend weer beneden. Uit deze kokosnoot mochten we drinken, helemaal leuk natuurlijk. Daarna hadden ze van blad een prachtige kroon en tas voor ons gemaakt. Na alles te hebben gezien gingen we weer met de taxi naar het hotel om ons even optefrissen. Want onze dag was nog niet voorbij, er stond nog in de planning om naar prison island te gaan. Eerst even geluncht bij een heel leuk restaurantje met uitzicht op zee hier garnalen, inktvis en nog een soort witte vis gegeten. Superrrr lekker. Toen een bootje naar prison island gegaan. Het was een ritje van een halfuur, hartstikke mooi. Eenmaal aangekomen konden we naar de schildpadden, deze kon ja aaien en eten geven. Olivia en ik waren beide aan het flippen want dit was echt te vet. Selfies gemaakt met de schildpadden en gewoon lekker met ze gechilld we hadden de tijd van ons leven. Daarna nogg bij een prachtig uitzicht even gezeten naar vissen gekeken en genoten van het mooie weer. Het culturele op prison island viel wel wat tegen hahahaa. Er was 1 reünie wat de gevangenis van moest zijn dit was omgebouwd tot restaurant. Maar dit maakte ons niet uit want come on, we hadden schildpadden gevoerd. Hierna nog op het prachtige witte strand gelegen en in het heldere blauwe water gezwommen, om jullie even jaloers te maken haha. Toen weer met het bootje terug en een hele groep dolfijnen gespot, onze dag kon echt niet meer stuk. Hierna even wat lekkers gehaald en op ons balkon bij ons guesthouse de foto's terug gekeken en gechilld. Toen even gedoucht en weer op naar de nightmarket gegaan om daar te eten, heel goedkoop en lekker. Toen nog even wat aan het strand gedronken en gezellig gekletst.

Wat een leven, weer een geweldige dag gehad samen met Ollieee.

Liefs,

Maaike